Summa sidvisningar

måndag 12 september 2011

Äntligen igång med Fiskeguidning !

Under våren har jag startat en guidefirma inom sportfiske. "Berglunds Fiskeguider" blev namnet efter mycket vånda, namn är svårt.
I Gästrikland har man startat ett treårigt EU-projekt som skall stärka fisketurismen. Jag har länge gått med dessa tankar att starta en firma inom fiskeguidning, jag menar att mina 20 år med gädda och gösfiske är en bra grund att stå på.
Jag har även inom mitt yrke och genom tiden som fotbollstränare blivit van att hantera alla sorters människor och gillar det också, naturligtvis.

Micke Norrbelius laddar gör iordning för dagens fiske
Fördelen med att vara med i ett projekt är att flera drar ett lass och att det verkligen händer något.
I maj hade vi en mycket bra utbildning i kvalitetssäkring som fiskeguide, tillsammans med hälsingslands guider.
Allt detta har nu lett till att jag kommit igång så smått och det har blivit ringar på vattnet så fler har kontaktat mig för ev framtida guidningar.

I torsdags var det dags för den första riktiga guidningen. Gävle Fiskeredskap skulle ha ett företagsarrangemang för Karl Hedin och deras kunder, med fiske under en heldag. Jag blev inhyrd för en dag så att det blev tillräckligt med båtar och guider.
Vi var sammanlagt 4 båtar inklusive min båt med tre fiskande i varje båt. Det blev en lyckad dag med fina fångster i det varierande vädret, ömsom sol, ömsom regn i varierande vindar.
Det blev ett par riktigt fina gäddor!

Lång och smal...gädda
Här drillas det! Härligt spögung.
Gäddkungen är sammanbiten och fokuserad
Bäst lyckades min båt med 16 gäddor och en mycket fin gös som en annan fick äran att fånga när ett par av kunderna tog en kopp kaffe…

Finfin kaffegös på Westins Jerk!
Nu är jag med i racet och till nästa år finns man med i diverse kataloger och hos flera resebyråer vid utländska resekontor. Gäddfiske är stort ute i övriga Europa och bland lokala företagare finns det ett sug efter nya aktiviteter.

En hemsida är också på gång men än så länge finns jag på en bloggsida.

Länken nedan:

http://berglundsfiskeguider.blogspot.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar