Summa sidvisningar

måndag 1 februari 2010

Skidtävling

Det är inte bara fiske som gäller för en annan, igår tävlade jag i Årsunda på Hornbergsloppet som är 42 km långt. Det är ett skidlopp där man kan seeda sig till en bättre startplacering i Vasaloppet som går av stapeln den 7 mars. Fruktansvärt tungt före i -12 grader och kärv nysnö gjorde det till ett litet helvete...
Kände mig stark och pigg fram till 32km då jag i princip gick in i väggen, hela jävla kroppen tog slut!
När det var ca 6km kvar hade jag ingen känsel i fingrarna av kylan och kroppen, benen skrek av smärta vid varje stavtag. Hur jag tog mig i mål fattar jag inte men jag vägrade bryta loppet. Tog mig in på 3,21,39 och det var bättre än min målsättning på ca 3,30. Då tappade jag säkert tio minuter sista 3 km.
Idag är man rejält slut och att tänka på träning finns inte just nu. Bara 34 dagar kvar !

1 kommentar:

  1. Du skulle må bra av att använda en pulsklocka. Du måste ju lära dig att varje lopp och träning inte är ett sprintlopp, hur ska det bli i Vasan? Och du kan ju vara glad att du inte använde arbetshandskarna, dom var kalla kan jag tala om...

    SvaraRadera