Summa sidvisningar

söndag 24 januari 2010

Tung ismetepremiär !


Efter att ha varit bortskämd med fina gäddor på de senaste årens ismetepremiärer så kom man ner på jorden ordentligt. En fällning och en gädda blev det magra facit när jag moloket plockade in grejorna vid 14.30-tiden. Att jag inte kommit ut tidigare är ju som ni läst helt beroende på vädret och snön. Jag blev faktiskt glatt överraskad att det inte var så mycket snö eller stöp som jag räknat med, isen var ca 15-20 cm tjock.
Jag satsade på en djuphåla utanför en mindre ö, där djupet var från 4 till 8 meter, två spön placerades på det grundare vattnet och övriga fyra på djupt vatten. Statiskt pelagiskt fiske efter aktivt jagande gädda...blev det inte.
En fällning vid tiotiden på det grundaste spöt mynnade ut i en gädda på 1,65 som släpptes i igen.
Sedan visade en större "Addemört" nervösa utslag och ålbjällran på vippan skakade och lät bort till isgrannarna 300 meter bort. En gädda var i närheten men något mer än en stressad mört blev det inte, hon sket i att äta helt enkelt. Isgrannarna hade också få fällningar MEN av de som kom upp vägde en över 9 kilo och en över 7 kilo! Men nästa gång är det min tur, vänta bara!

3 kommentarer:

  1. Hehe...stackars dig då. Min medel vikt ligger på 6,15 kg på två fiske tillfällen

    SvaraRadera
  2. Hej Dennis! Har du någon mailadress? Skulle vilja ställa en längre fråga till dig via mail. Gällande gäddfiske såklart. Mvh Elias

    SvaraRadera
  3. Min mailadress är: berglund.d@hotmail.com

    SvaraRadera