Summa sidvisningar

onsdag 23 mars 2011

SLIPSRALLY OCH VÅRVINDAR

Tog en semesterdag då det nu gått tio fulla arbetsveckor på rad, nån måtta får det vara. Har medvetet sparat på "fiskekontodagarna". Men idag var det dax, det blev ismete ifrån 06.00 till 13.00, sedan bytte jag plats och metod då jag flötmetade i öppet vatten mellan 14.00 till 17.30.

På isen var det slipsrally idag och det var bara smått som högg hela förmiddagen. Ibland är det bara så att de stora inte vill ta. Kom i alla fall undan med lite heder i behåll då jag tog två snabba vid lunchtid på 5,04 och 4,3 kg, inga jättar men ändå lite tunggung.
Det blev 13 fällningar och 10 gäddor som kom upp och som sagt många små. Lite kuriosa, sex av gäddorna kom ur ett och samma hål, märkligt!

Sedan tog jag bilen och bytte plats, nu gällde det årsdebut i öppet vatten. Jag flötmetade med levande mört i en större hölja och fick napp redan efter 5 minuters fiske. Men det var samma visa även här, drygt två kilo vägde hon.
Sedan blev det ett napp till och även den gick på återväxt. Kul ändå att det nu börjar bli öppet vatten i våra åar. Helgen ser strängt upptagen ut med familjeaktivteter så mars månad är snart förbi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar