Summa sidvisningar

onsdag 5 oktober 2011

Ottnaren-reportage i Fiske För Alla

I förra veckan kom Fiske För Alla i prenumeranternas brevlåda och igår kunde man köpa oktobernumret i affärerna. Vad är det som är så intressant med detta?
Jo, en annan är medverkande i artikeln om Ottnaren, sjön som ligger mellan Sandviken och Torsåker.
Ottnaren är mitt gamla hemmavatten och där har jag fiskat sedan början på 80-talet.

Tidigare i försomras hörde Anders Forsberg av sig och ville ha hjälp med guidning på både Ottnaren och Hamrångefjärden. Anders ville skriva om olika gössjöar runt om i landet och hade fastnat för dessa sjöar. Nu fick vi tyvärr ställa in det första planerade fisket i mitten av juni. Ny dag bokades in i början av augusti men tidsbristen för Anders gjorde att vi bara tog Ottnaren.
Förutsättingarna för att lyckas med fisket var tuffa, fisket hade dippat rejält under augusti och man kände en viss oro att inte kunna leverera!

Jag har alltid exprimenterat vid mitt fiske och vill gärna prova nya beten, metoder osv, allt för att fånga drömgäddan eller drömgösen. Min största gädda på 14,16 kg tog jag på ett propellertackel hösten 2005, där var jag tidigt ute med dessa tackel. Jag hade läst om detta i några danska fisketidningar och beställde proppisarna ifrån en dansk fiskebutik då dessa var svåra att få tag på hemma i Sverige.

Nu när man hade Anders i båten så hade jag bestämt mig för att prova Abus Hairy Killer till göstrollingen. Hairy Killer är ju ett bete som Anders själv varit med om att ta fram. Under vertikalfisket så föredrar ofta gösen stela beten med minimala rörelser. En trollad HK skulle ju gå ganska rakt i vattnet men med små, små rörelser ifrån de pulserande zonkerstriperna.
Mycket riktigt bara 10 minuter efter man sjösatte ide´n så högg det och en fin gös fick posera framför Anders kamera.

Vi hade en mycket trevlig eftermiddag i båten och vi får se i framtiden om det blir några fler tillfällen att fiska ihop.
Omslaget
Cool bild på rulle och spö!
Även de fula fastnar på bild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar