Summa sidvisningar

tisdag 14 juni 2011

Göskväll med storfiskarna Måns och Hanna

I lördags så blev det äntligen av, jag har en fisketokig grannpojke, Måns som dänger upp storöringar och abborrar vid sin sommarstuga. Men han ville väldigt gärna följa med mig ut på gösfiske, en art han inte fått på spö någon gång, inte på tallriken heller kan jag tänka mig.

Pappa Johan och jag bestämde att nu var det dax, så i lördags begav vi oss ut på gösjakt i den härliga sommarvärmen. Jag hade förstärkt lag Berglund med min dotter Hanna som tidigare under dagen stått på loppis med mamma men tröttnat. Vi hämtade upp henne också, så nu var vi fyra fiskesugna deltagare i båten.
Hoppas, Hoppas, HOPPAS jag får hugg snart!
Yes jag fick en gös till slut
För att underlätta lite så bestämde vi oss för att köra trolling då det kan bli lite hetsigt med kastande ynglingar på liten yta. Gösen var på humör och högg lite då och då under kvällen. 
 Vi avslutade med att ankra upp vid ett grund och då fick jag och pappa Johan chansen att kasta av oss lite. Johan klöpp dagens största gös på en blåsilvrig jigg, kul för honom och kvällen var räddad för alla inblandade.
För jag fångade gös även jag.
Vi behöll ett par gösar för kulinarisk sommarmiddag någon dag framöver, mumma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar