Summa sidvisningar

torsdag 2 september 2010

ATLANTICA SUGER!!!

Försäkringsbolag är väl ett j... pack, varje kryphål som finns utnyttjas till fullo och allt till deras fördel naturligtvis.
Försäkringsman på Atlantica lämnar besked, tyvärr AVSLAG!

Jag skall inte gå in på detaljer här men hela min arsenal av båtar, motorer och trailer är /var försäkrade genom R..K-Atlantica. Så länge man betalar in avgiften i tid naturligtvis och så länge ingenting händer så är alla glada och trevliga.

Men nu är det ju så här att saker kan bli stulna, köras på grund osv, så man behöver koppla in R..K-Atlantica för att ev få en ersätting för detta. För jag har ju lydigt betalat in premien år efter år efter!

Men i mitt fall så hittade man kryphål genom ordförvrängelser såsom glidit, åsamkat, förbryllande omständigheter, borde, förutsätter osv, gjort ett deras bedömning inte finner skäl att ersätta i detta fall en motor som körts in i ett grund...och blivit totalförstörd.
Så här står man utan motor, ingen ersättning från R..K-Atlantica!

Medarbetare på Atlantica

Man skulle ha klivit över till den "mörka sidan" och anmält motorn stulen men samvetet sa ifrån och jag kände att jag hade rätten på min sida. Sedan orkade man inte heller bemöda sig att ringa upp och förklara hur man på R..K-Atlantica tänker för att få ut mesta möjliga vinst dvs göra avslag på det mesta, nä ett kort och torftigt mail var det man orkade åstadkomma.

Dagen efter damp det ner ett brev där man återigen förklarade sin ståndpunkt.
Jag har nu möjligheten att först överklaga till en överordnad till den som tagit första beslutet och till två utomstående instanser. Naturligtvis kommer jag att utnyttja den rätten även om avslaget kommer som ett brev på posten.

Atlantica har naturligtvis en kund mindre nu, men att hitta ett Bolag där man utan att vara Jurist kan få ersättning för det man försäkrar är väl en utopi!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar