Summa sidvisningar

söndag 12 september 2010

Äntligen höst!!!

Det kändes, märktes och det låg i luften, hösten är här!
Äntligen kan man attackera gäddorna igen som är på väg att äta upp sig. Med nyfångade småbraxnar och sarvar i hinken mixat med alla wobblers man släpat med sig så kunde jag äntra vattnet.
Morgonen började med helmulet väder med lätt, lätt regn och det var grådidisigt på detta.
Vinden var obefintlig men det bekymrade jag mig inte ett dugg för..dugg heheheh.

Vattnet visade på 14 grader alltså har luft tempen gjort sitt för att sänka det 23 gradiga vatten som var tidigare i augusti.
Körde två spön med wobbler och ett med betesfisk, med lillbåten så räcker det gått och väl. Vattnet är litet och med många vändor i hålorna så kommer jag ändå att täcka in det mesta.
Jag valde att ligga på mellan 1.4-1.6 knop alltså lite snabbar än under senhösten. Farten ligger då också på den övre gränsen för att de levande betena skall fiska bra. Mycket riktigt så vann wobblerna matchen med 12-3 när jag plockade ihop för dagen. Fiskade mellan 08.15 - 16.30.

En 100-klubbare i alla fall.

Betesvalet verkade inte spela någon större roll då jag fick fisk på Westins Jätte, Swim Whizz, Butch, Hi-Lo Alien Eel, braxen och så en gädda på en sarv. Färgerna som gick bäst var gulgrönflour och blåa beten.
Fyra gäddor över fyra kilo och den största kvalade även in till 100-klubben.

Nu blir det operation av knät på tisdag, skall plocka bort menisken, så vi får se om det blir rehab nästa helg eller fiske.

2 kommentarer:

  1. Tjena Dennis!

    Jag är hyffsat nyinflyttad i Gävle och har ingen koll alls på sjöarna här omkring. Så jag tänkte passa på att fråga dig om du har några tips på bra sjöar där man kan fiska bra från land (eftersom jag inte har någon båt här. Helst sjöar som är fulla av abborrar över kilot. ;)

    Tack för en bra blogg
    /Daniel

    SvaraRadera
  2. Hej, det är väl i Gavleån och inre fjärden som du kan fiska ifrån land och ha bra abborrfiske, annars är det ju tyvärr båt som gäller.

    SvaraRadera