Summa sidvisningar

fredag 13 november 2009

HÖSTWOBBLERS Del 3


40 grams Hi-Lo har gett mig många fina minnen
Hi-Lo en gammal klassiker som ligger bakom massvis med gäddor och gösar. Kanske inte det hetaste betet bland de yngre "ryckarna" men en wobbler som jag ofta har i min startuppställning.



Den går på ca 4,5 meters djup när skeden är inställd på näst djupaste hacket. Den har en stadig lite rullande gång men den rör sig brett med bakdelen, funkar i farter mellan 0,8 - 2,5 knop dvs en året runt wobbler. Jag använder främst 40 och 26 grams versionerna.


Men de senaste åren så har wobblern försetts med två trekrokar och ett betydligt sämre plastmaterial som gör att gången inte är i närheten av de äldre modellerna. Bäst plast är det i de svensktillverkade men även när de var tillverkade i Japan och Taiwan så är wobblern mycket bra. De färger jag använder mig av är Lys, Bgl, M, Yp eller Rh om man följer Abu:s färgskala.

Lysfärgen har gett mig ett par tioklubbare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar