Summa sidvisningar

torsdag 12 november 2009

HÖSTWOBBLERS Del 1

Olika årstider kräver olika wobbler till gäddfisket, de jag tänker beskriva är beten till trollingfisket.

Mina storfavvisar
Nr 1 under hösten är att använda större wobblers och mina favoriter är Westins Jätte, Butch, Strike Pro eller liknande beten. Westins Jätten har jag haft i betesarsenalen sedan tidigt 80-tal och den är alltid ett dödligt vapen. De färger som gett mig mest fisk är blå, gäddfärgad eller den svåråtkomliga grönsvarta varianten som du kan se på bilden.

Butch kom ju ifjol och den har redan visat sig vara riktigt bra men den kräver lite högre fart och går inte bra under 1,2 knop så till det riktigt långsamma fisket passar den inte. Bra färger är Blå-silver - abborre och firetiger.

Strike Pron är en riktigt bra året runt wobbler och passar lika bra till högsommarens fartfiske som till riktig slamkryparfart.

Med dessa tre wobblers så kommer du att lyckas med ditt höstfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar