Summa sidvisningar

torsdag 12 november 2009

EsoxHunter


Efter många år som aktiv fotbollsspelare och tränare så kan jag nu ägna min mesta tid åt mitt högsta intresse nämligen predatorfiske. Jag inriktar mig främst på arterna gädda och gös. Blir det tid över så åker någon abborre och lake upp också.


Jag är bosatt i Gävle och fiskar just nu i områdena kring Gästrikland. Tyvärr kan vi väl inte skryta med gäddor i 15 kilos klassen varje år då de flesta insjöarna inte hyser så stora gäddor, undantaget Dalälven.


Det som driver mig är att försöka fånga vattnets största individer oavsett om maxvikten i sjön eller vattendraget kanske ligger på 8 kilo, att veta att man gjort det man kan för att överlista de största exemplaren är en obeskrivligt skön känsla.


Du kommer att få ta del av de metoder jag använder mer än att jag "avslöjar" vattnet.


Väl mött mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar