Summa sidvisningar

söndag 4 mars 2012

SPORTLOVSGÄDDOR

I torsdags så tog både frun och jag semester och begav oss ut på sjön för lite ismete med barnen.
Morgonen började i duggregn, men framåt elva så bröt solen fram och vi fick en kanonfin dag.

En dag som denna så blir det inget fiske för mig utan här handlar det om gratisguidning, ett familjepris.
Hanna och David dom hakar på några gånger om året medan Kicki hellre är hemma. Men nu var det äntligen dax att få med henne ut i friska luften...

Hanna hjälper till att isa ur hålen
Men tröttnar snabbt och gör mamma och David sällskap
Jag borrar vidare...







Nu är det ingen av de andra som är någon hardcore fiskare så det blev sovmorgon, jag klev upp halvåtta och började packa och vid åtta släpade sig övriga familjen upp, så här tidigt när man är ledig muttrade Hanna.



Halvtio var alla spöna utplacerade och vi kunde äntligen börja fiska.
Det blev några strönapp här och där utan att någon större gädda ville syna solen.
Men när det var Kickis tur så skulle det visa sig bli andra bullar, gäddan kändes tung och det var fina utlöp från rullen. Kicki drillade galant och dagens största gädda skulle visa sig bli ett nytt prydligt pers. Nu var det ju sju åtta år sedan hon drillade fisk senast så chanserna uppenbarar sig inte dagligen om man säger så.

Hanna fick gädda


David fick gädda

Kicki fick storgädda

Jag fick sköta grillen också...
Vi halvtre bröt vi upp och det var en trött skara som vandrade hemåt mot bilen (inte jag).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar