Summa sidvisningar

fredag 9 mars 2012

Fiskejournalen nr 3 2006

25 november-05 tog jag mitt nuvarande pers på gädda, en av de ytterst få över 14 kilo som fångats i Gästrikland. En best på 121 cm och 14160 gram hade äran att besöka min håv en stund innan hon fick gå tillbaka i det svarta kalla vattnet.

Vi den här tidpunkten hade Fiskejournalen en tävling som hette FoxCup, den största specimentävlingen i Sverige då.
Jag anmälde gäddan efter konstens alla regler både till FoxCup och till Recordfisken. Veckorna gick och hem i brevlådan kom ett flott diplom från Recordfisken. Nu trodde jag att det var detta som skulle bli i uppvaktningsväg.
Men så under ett svinkallt ismetepass i  januari ringer Palle Sköldblom upp mig och vill tala om att jag är vinnare av Omgångens Fisk och även tar hem priset i meteklassen för Recordfisken!
Vi pratade om fångsten och min bakgrund som både fotbollsspelare och fiskare.
Kul att bli uppmärksammad efter många års fiske i våra kärva vatten.

Från FoxCup fick jag ett presentkort på 1000:- som användes till att införskaffa ett nytt gäddmetespö från just Fox.
Recordfiskens pris var ett kanonfint Feederspö som jag oftast använder till abborrefiske och till att meta upp feta betesfiskar till höstarnas gäddmeten!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar