Summa sidvisningar

måndag 23 maj 2011

Skaplig kväll i sydvindarna

Det har blivit lite rapporter från mitt eget fiske den senaste tiden. Anledningen är lika enkel som logisk, det har inte blivit så många pass och jag har verkligen inte lyckats heller den senaste tiden.

Men igår kväll så tog jag ett kvällspass och fiskade mellan 15.30-21.00. Det började som det har varit under våren, segt,segt. Men efter tre timmar så kommer första hugget vid en vik som jag fiskat igenom från öppningen och inåt. Plötsligt så händer det, gäddorna står tätt parkerade och på knappa två timmar tar jag 8 fina gäddor och tappar några också. En del gäddor hade stora sår efter leken och var riktigt hungriga. Roligt fiske på riktigt grunt vatten, ca 0.8 meters djup! Gäddorna hade bokstavligen blåst in i den hårda sydvinden mot vikens grundaste område.

Bästa betet för kvällen var en McTail i plast som jag satt dit en stor shadstjärt istället för den vanliga tailen. Men en shadstjärt vickar den fram ca 2 dm under ytan och huggen var brutala.

Tyvärr så slet sig en sexkilos med McTailen i munnen då beteshaken gick upp..surt och trots att jag använder bra beteslås så kan det tyvärr hända. Mest synd om gäddan som simmar omkring med ett bete i munnen, hoppas hon klarar sig trots allt.
Tog även ett par stycken på gäddfluga.
Det blev inga jättefiskar,men fem stycken över 4 kilo är bra för mig denna vår.

Nu är det späckat schema igen varje kväll denna vecka. På det så är det GD/GIF tävlingar för barnen så nästa helg ryker, sen är väl efterleksfisket över när jag får en lucka vid månadsskiftet maj-juni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar