Summa sidvisningar

tisdag 26 april 2011

McTailen i egendesignad färg är levererad

Spiggo på Gävle Fiskeredskap ringde nån gång i vintras och undrade om jag inte ville vara med och designa en "egen färg" till den snart klassiska McTailen, den skulle kunna komma att levereras till slutet av april. Vi var tio stycken som skulle få det ärofyllda uppdraget. Visst, absolut kunde jag tänka mig det. Nu gällde det bara att klura ut hur jag ville att färgsättningen skulle vara.

Ganska snabbt hade jag klart för mig att jag ville ha en ljusare wobbler och tankarna gick till Hi-Lo i Lysfärgen. Den färgen har gett mig många fina gäddor och gösar genom åren och det är en färg som inte används allt för ofta dessa dagar.

Claes har verkligen lyckats måste jag säga, det är precis i den färgsättning jag ville se Tailen i.
Den kommer att rocka fett i vikarna nu i vår var så säker.
Mctailen näst längst ned är färgsatt av mig, riktigt lyckat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar