Summa sidvisningar

onsdag 13 april 2011

HÖGVATTEN OCH ISAR SOM INTE BÄR

Senaste tiden har fisket för min del legat i träda. Åarna är fyllda över bredden och vattnet forsar fram i bäck och å i närområdet, vattnet är skitigt och grumligt. Isarna är nu också så svaga att de inte håller att vara på, men det är heller inte öppet vatten på nån insjö för tillfället. Gavleån har gjort sitt till för att öppna upp ute i havsbandet så där är det fiskbart.

Men till helgen räknar jag med att sjösätta nån av de mindre båtarna som jag har till förfogande, vart det skall fiskas är inte bestämt, men att det handlar om gäddfiske är i alla fall klart.

Båtarsenal består idag av fyra till antalet.

Höga Rodd 500
Örnvik 400
Höga Rodd 390
Uttern 380

Den stora Höga Rodden är placerad i Storsjön men används även i andra sjöar. De tre övriga placeras ut efter vart jag vill fiska. Fördelen är att du kan lägga dessa i småsjöar eller andra vatten utan att behöva en båtplats. En kraftig kätting och ett rejält lås kommer man långt med. Jag har köpt båtarna begagnade och de ser lite skabbiga ut men är fullt sjödugliga.
Jag har en trailer som också gör att jag kan ta mig till olika vatten på ett bekvämt sätt. Finns det inga ramper så är de mindre båtarna så lätta att två man kan dra eller bära ner dessa till vattnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar