Summa sidvisningar

fredag 14 januari 2011

5:e plats i 100-klubben 2010

När året började hade jag ingen ambition att vara med i toppen på 100-klubben. Jag anmälde några gäddor efter vårfisket och tog då ett skutt in på topp tio.
Sedan anmälde jag övriga gäddor under året och det blev sammanlagt 1130 cm och en fin femteplats.

Kolla länken:
http://tavling.fiskejournalen.se/hundraklubben/meterligan/?hundraklubben_year=2010

Det blev alltså 11 st metergäddor i år, dvs varannan tur gav en längre gädda, ett bra facit!
De två sista åren har jag verkligen jobbat hårt för att ta min tionde tia, lagt extra mycket tid under höst - vinter – vår för att nå målet. Jag är inte där än, det kommer för det är faktiskt bara en tidsfråga innan det sker igen.

Nuvarande ismeteperset, 9440 gram 111cm från 2007
I dagens IT värld så har varje gäddfiskare koll på när de större kommer upp och djungeltelegrafen är snabbare än någonsin. När jag nu bloggar och berättar om mitt fiske så
kunde jag lika gärna anmäla damerna detta år. Lite kul att sporra sig själv i fisket.


Som ni läst tidigare så fiskar man i gäddtarmens hemland, de smala stackrarna har bra längd men sämre ryggbredd att då mäta längden jämnar ut de förhållandena. Även om jag fortfarande dyrkar vikten före allt annat.
Det finns så många duktiga och drivna gäddfiskare idag i Sverige och fler verkar det bli.
Riktigt kul är det att många ungdomar hittat till fisket. Många dras nog till spänningen och upplevelserna ute på sjön precis som jag en gång i tiden. Gäddan fascinerar.

På söndag skall jag årsdebutera på sjön för ett ismetepass och det skall verkligen bli roligt att blöta linan igen, senaste gäddfisketuren var så länge sedan som den 7 november.

1 kommentar:

  1. Hehe...du jagar en tia från isen ser jag. Själv e jag ute efter en också från isen. Men än så länge har jag högre PB än dig från isen. Vi får se vem som hinner först. Kanske ta en gemensam tur. Mvh Esoxpike/Jörgen

    SvaraRadera