Summa sidvisningar

måndag 1 november 2010

Många gäddor, en större!

Förra helgen låg man nedbäddad i hög feber och ont i hela kroppen, fiske var inte att tänka på. Så igår var man rejält laddad eftersom expeditionen för 14 dagar sedan blev mycket fiskfattig. Fan, hela oktober har gått och en sexa som toppfisk, har jag nånsin haft sämre toppfisk i oktober? Visst fyra meterfiskar har det blivit med gårdagens fiske.

Det var måttliga sydväst vindar och en skön morgon, jag hade grejorna ute redan innan ljuset kom och mycket riktigt så fort det blev jaktljus så small första gäddan på, en Butch i gulgrönflour 21 cm blev morgonens räddning. Den levererade bra i ett par timmar.

Men mycket smått, proppellergäddorna avlöste varandra innan jag äntligen fick ett bättre hugg. Spöt i högra hållaren bockade djupt, djupt och innan första knycket hann jag misstänka botten då jag gled förbi ett större grund. Gäddan gick och bökade tungt efter bottnen innan jag pressade upp henne i ytan, endast en trekrok satt längst fram i munnen och vid håvningen så lossade wobblern! Ibland har man tur...

105 cm och 8,22 kg visade vägning och mätning innan hon fick friheten åter, betet en gammal Westins Jätte i grönsvart färg.
Snö kan vara bra...
Fisket var stadigt bra fram till 14-tiden då det blev tvärstopp och de sista två timmarna gav ingenting, märkligt då ljuset fortfarande var bra med växlande molnighet och måttliga vindar. Men så blev det.

16 gäddor och 8,22 - 6,24 - 5,51 - 5,13 blev toppfiskarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar