Summa sidvisningar

måndag 14 juni 2010

Äntligen är båtmotorn lagad

Efter en massa strul så är äntligen motorn på storbåten lagad och fixad för den nätta summan av 5100:-. Så igår sjösatte jag min Höga Rodd 500 i Storsjön där jag har en permanent båtplats. Det blev några timmars gösfiske mellan skurarna. Jag hade en arbetskamrat med mig som inte fått nån gös tidigare så han var spänd på utgången. Som det mesta denna vår så verkar fisket ligga ett par veckor efter normalåret. Gösarna fanns på grunden men dom var verkligen svårflörtade, det blev till slut 8 stycken där Lars fick äran att drilla dagens största, tyvärr bara 2,6 kg. Alla andra hade precis samma mått ca 45 cm och vikt kring 1,2-1,3 kg.

På onsdag är en semesterdag inlagd för fiske efter gös och det brukar kunna bli nån stor när man kör i princip hela dygnet, tufft men väl värt mödan. Återkommer på torsdag med en utförlig rapport.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar