Summa sidvisningar

tisdag 29 december 2009

Summering 2009

Viktiga rader skrivs ned...
SUMMERING
Då är det bara dagar kvar på 2009 och dax att summera gäddåret. Som vanligt så har fotbollen tagit massor av tid då vi tränade 4-5 pass i veckan + match då kanske ni förstår att det inte finns utrymme för så mycket fiske som man egentligen vill. Men nu lägger vi tränar och spelarkarriären på hyllan, jag har hållt på med fotboll på relativt hög nivå sedan 1987, spelat i bla Sandvikens IF i div 2, SAIK i div 2 och 3, Gefle IF i ettan mm. Tränat bla Visby Gute i div 2 och Sandvikens IF och nu senast Brynäs IF I tvåan och trean.

ETT ENDA ISPASS
Det blev ett enda ispass i våras och det blev en snygg gädda på 8,03 som toppade den dagen. Vårfisket i öppet vatten gav 9 gäddor över 4 kg med en topp på 6,09kg. Sommarfisket blev det endast vid tre tillfällen jag kom ut men en snygg sommargädda på hela 113 cm högg en ljuvlig junikväll i shorts och t-shirt, att den "bara" vägde 8,08kg gjorde absolut ingenting hon gav mig en rejäl match.

HÖSTFISKET
Så till höstfisket där jag även la in några semesterdagar och trots massor med tid så nådde jag inte bättre än en oktobergädda på 8,65kg och 103cm, tagen på min nya favvis Butch 21 cm! Det blev till slut 41 gäddor över 4 kg och fyra st tyngde vågen över 8 kilosstrecket. Det kom dock upp två större gäddor i min båt, 9,85 och 9,23kg men den ena tog min brorsa och den andra tog en arbetskamrat som var med ut, så guida kan man...

24 GÅNGER I BÅTEN
24 gånger kom jag ut på sjön vilket faktiskt är mer än ett normalår. Jag har till dags dato tagit 9 gäddor över 10-kilosstrecket den första redan 1983!
Till 2010 skall det bli minst ett par tior då jag kan lägga betydligt mer tid till fisket också i andra vattten där potentialen är större än de hemmavatten jag har.

SUMMERING

Antal turer: 24 st

Antal gäddor: 144 st

Över 4 kg: 41 st

Över 7 kg: 7 st

100-klubbare: 10 st

2 kommentarer:

  1. Vad kör du mest?flötestrolling eller vanlig trolling?

    SvaraRadera
  2. Vanlig trolling med wobblers eller betestrolling med levande beten, jag har dock inga flöten utan kör som om jag skulle ha wobbler på. Jag blyar istället två meter ifrån betet med 20-60 gram bly beroende på hur djupt jag fiskar. Kommer med utförligare text till våren när det fisket är aktuellt igen.

    SvaraRadera