Summa sidvisningar

fredag 27 april 2012

Paravanbygget sprider sig!

Bloggens inlägg sprider sig till andra fiskare runt om i norden vilket är mycket glädjande, det är så vi utvecklar varandra genom att delge tips och tankar. Sedan är det upp till var och en att förädla och utveckla dessa tips till sitt eget fiske.

De hembyggda paravanerna jag skrev om tidigare i våras kommer att få rejäl spridning, det är jag övertygad om. De kommer att modifieras och utveecklingen har bara börjat. När kommer första paravanflötet som drar åt sidan men räknas som ett flöte där paravaner är förbjudna, jag klurar på det och återkommer!


http://pikewallis.blogspot.se/2012/04/hemlaga-paravaner.html

2 kommentarer:

  1. Roligt med många firrar denna vår! Själv har jag inte fått så många, men de som kommit upp har allt hållt måttet. Jag tror över hälften vägt över 4 kilo och 4 över metern med 120 cm och 13,2 i topp... Nåja... nog om det.

    Jag undrade ju hur du trivs med motorn?
    Går ju i båttankar snart och funderar över vilken motor man ska välja. Dina argument väger tungt till e-tecens fördel =)

    // Totte

    SvaraRadera
  2. Hej
    Nu har jag bara kört motorn ett par ggr och då under två korta pass. Det är bra kilpp i den och den går tyst och fint. Den kör fortfarande på en högre oljeblandning nu första två timmarna men sen går det ned automatiskt. Man har ställt ned tomgången från 800 varv till 650 varv och det var i minsta laget då går den lite stötigt just nu. Men höjer jag till 800 så spinner den tyst och fint. Än så länge motsvarar den mina förväntningnar.

    SvaraRadera