Summa sidvisningar

söndag 10 juli 2011

Äntligen en bättre gös

Gösen har gäckat mig länge, i alla fall de större individerna. Jag har varit på rätt plats, vid rätt tidpunkt, med rätt grejor men ändå inte lyckats på länge. Nu så skulle barnen och jag ta vårt årliga kvälls och nattfiske efter lite gädda och gös. Vi fiskar med ett varsitt spö och skulle det nappa extra mycket på mitt så får dom drilla varannan gång på "mitt" spö. Vi kom ut på sjön strax före klockan 18 så vi hade gått om tid. Jag slängde på en Westins Jätte blå för att försöka mig på något större, barnen valde något moderatare storlek på sina wobblers.
5330 gram fördelat på 82 cm, tog på en trollad Westins Jätte blå.

Pang, redan efter några minuters trolling sög det i rerjält i min WJ, kände direkt att det var ett moget exemplar på krokarna. Hon gick och stångades bra där nere på bottnen innan jag pressade upp henne till ytan, då fullkomligt exploderar vattnet i en jättekaskad av vatten som stänker ner David rejält när han stod beredd med håven. Jag fikc ta över och håvningen gick galant. Äntligen låg den där, gösen som man velat ha några somrar nu. 5330 gram fördelat på 82 centimeter, lite slank men fin i övrigt.

Hannas nya gäddpb 5,95kg, 95 cm lång. Båten gungar lite därav den lägre vikten vid fototagningen.
Sedan skulle det visa sig bli Hannas kväll denna gång då hon tar en gädda på närmare 6 kilo och en gös på över 3 kilo innan nattens äventyr var över.





Fikat är i alla fall gott
David fick nöja sig med några mindre gäddor och gösar denna gång. Själv var jag nöjd efter mitt första hugg och överlät allt som gapade över min wobbler till Hanna och David.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar