Summa sidvisningar

söndag 9 maj 2010

Summering av förleksfisket

I onsdags så skulle man briljera i den årliga korpfotbollen, tidigare så stod jag i mål eftersom det var min rätta plats under min aktiva karriär i bla Sandvikens IF, Sandvikens AIK och Gefle IF. Men problem med mina axlar gjorde att jag valde att lira ute istället...Vilket slutade i ett illa sargat vänsterknä, så nu hoppar man på kryckor och att fiska är just nu helt uteslutet, åtminstonde i ett par veckor framåt känns det som. Det som är så jävla tråkigt är att jag redan korsbandsopererat högerknät.
Kändes som enda soliga dagen i vintras
Nu kanske man glömt vilken JÄVLA VINTER vi hade, det blev bara 4 ismetepass för mig med blandat fiske, den största blev en på 7,24 kg som jag fick den 13 mars, samma morgon hade jag ett AS på, men den bytte djuphåla i en långrusning vilket resulterade i att krokarna tappade greppet. Man får bara en chans per vinter så den tog man inte denna gång.

27 mars så blev det premiär i öppet vatten då jag som vanligt satsade på Gavleåns gäddor, flötmete med levande bete utan större framgång.


När så de mindre sjöarna sköljde och de flesta andra åarna så blev det fem pass med spinn och jerkfiske i min lilla Höga Rodd 390, perfekt att ta med sig i kända och okända vatten.
Jag hade ett par riktigt roliga dagar då de romstinna honorna kastade sig över mina beten, oftast en I-Fish spinnfluga eller en Salmo Slider. Toppvikterna 9,34 - 7,82 och 7,1 kg är riktigt bra i dessa vatten.

Min bästa fisk på några år
Det blev varmt till slut

Så här långt har det blivit 69 gäddor på 10 pass, varav 16 över 4 kilo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar