Summa sidvisningar

fredag 25 januari 2013

LOWRANCE ELITE 7-HDI



Det gick snabbare än jag trodde med ekolodsinköpet.

Satt i förra veckan och googlade på eventuella nyheter och gick då in på Lowrance amerikanska hemsida.
Då såg jag att man utvecklat den så populära Elite-5 lodet.
Så det var bara att bege sig till Gävle Fiskeredskap och lägga in en beställning på min nya leksak.

Leverans sker under mars månad till Sverige.


Man har tagit fram en kombinations produkt med GPS, färglod och HDI egenskaper i samma lod!
Det som framför allt gör att den förmodligen kommer att bli en storsäljare är priset med givare för frekvensen 83/200 och 455/800, det hamnar på strax över 8000:- har jag sett på en del internetsajter.
Det är ett bra pris på en så här avancerad produkt.

Tre bilder samtidigt

Endast ekolodsbilder, den högra med HDI-upplösning

Flera valbara menyer och fönster
PASSAR MITT FISKE PERFEKT
Idag kör jag med en handburen GPS och ett ekolod bredvid på pulpeten. Nu får jag ett kabinett med allt på samma skärm.
Det blir till att föra över all data jag har idag till den nya enheten så är den "up to date" på en gång.
Jag kommer att investera i två givare, ett fast monterat i aktern och ett på vertikalgivarstången.


LITE FAKTA OM LODET
HDI - Hybrid dual Imaginge
GPS - inbygg antenn med upp till 3000 sparade waypoints
Insight Genesis - Skapa dina egna djupkartor ifrån de inspelade datan du får in, enkelt och genialiskt.
70% större skärm än på en Elite-5
Upplösning 800x400
NMEA 2000 system
Upp till tre bilder samtidigt på skärmen, GPS, normal ekolodsbild och HDI-bild.
Realtidsfönster till vertikalfisket

Naturligtvis en massa annan lull-lull som kommer att vara till nytta!
In action till våren 2013!

Film om lodet:
http://www.youtube.com/watch?v=7l4BJOFrPWA

Kartverktyget Insight Genesis:
http://www.youtube.com/watch?v=ibgEPYwd9vE

3 kommentarer:

  1. Fint instrument. Prisen i Danmark kommer at bli 5.199 DKK på www.marinetorvet.dk, jeg har selv købt min Lowrance HDS-7 i denne butik, servicen er god og priserne er de bedste i Danmark.

    SvaraRadera
  2. Ok det var verkligt ett bra pris. Nu har jag bra rabatter även jag så vi får se vart priset hamnar.

    SvaraRadera
  3. köpte en elite 7 och är nöjd med allt utom att insight genesis inte fungerar i Sverige pga av gamla lagar som förbjuder att man loggar djup osv. Men enligt supporten ska den vara igång om ett par månader så man får väll hoppas. annars känns det som bort kastade pengar för min del

    SvaraRadera