Summa sidvisningar

tisdag 17 april 2012

EKIPAGET FÄRDIGT!!!

Efter lite strul med transporterna från Evinrude så ringde man från Västerås Marin igår eftermiddag och bekräftade att motorn var på plats, underbart! Jag tog bilen och åkte de 18 milen till Västerås på eftermiddagen.

Häftigaste designen på marknaden?
Väl på plats fick jag en genomgång av hur man handskas med denna motor och vi skrev färdigt papperna till både bank och till säljare och köpare, dvs jag.
Har skrivit det tidigare men det tål att upprepas, kan verkligen rekommendera Västerås Marin som har genomtrevlig personal både i butik och verkstad, här har många att lära kan jag säga.

Båten på trailern i väntan på vatten...
Nya vagnen en Easyline 750U har fått en rejäl ansiktslyftning, den kändes stabil och man har förbättrat den på flera punkter med bla kraftigare kablage, kätting istället för katastrofvajer, muttrar och annat som var av sämre kvalite för några år sedan är markant bättre. För mig som har en permanent båtplats under stora delar av året så kommer denna trailer att funka hur bra som helst.

Premiärturen blir till helgen, skall bli riktigt kul att få känna på grejorna kan det sen bli lite spänn i linan...

1 kommentar:

  1. Hej där,
    Har också en evinrude och kan verkligen rekomendera deras "engine tuner" spray lite då och då, den gör att kolvarna inte sotar fast efter ett tags fiskande.. superenkelt och mycket bra!
    /John

    SvaraRadera