Summa sidvisningar

fredag 5 februari 2010

Nya beten

Även om det inte känns ännu så är vi faktiskt sakta men säkert på väg mot våren. Alla tillverkare av fiskeprodukter ligger också i startgroparna för att prångla ut nya "måstebeten" mm. Kul tid för oss nördar att gå igenom kataloger, annonser osv.

Nya godbitar väntar oss till våren
Själv har jag fastnat ordentligt för Savagears produkter de senaste två-tre åren, man har en härlig line med beten som verkligen tilltalar mig och mitt fiske.
Först ut var 4-playen i en 19 cm variant och med en mörtfärgad sådan öppnade jag med en fisk på över 7 kilo i ett litet vatten, redan där så hade man en ny favorit. Kör oftast med varianten med den lilla skeden.
Sedan kom Butchen ( 21 cm ) och den är som en ledad variant av Westins Jätten, ungefär samma storlek och form. En makalöst bra trollingwobbler och den skördade stora framgångar under hösten på gäddorna.

Butch 21 cm är en grym gädd och göswobbler
Den är även en riktig killer till storgösarna, den plockar inte många men de som vågar bita i Butchen är inte under 3 kilo!

Även deras Ailen Eel gummijiggar är riktiga gädddräpare när man behöver fiska lite djupare. Själv så har jag väl inte fastnat i "ryckarträsket" som de flesta 80-90 talister gjort men några vårturer med lite ryckarbeten blir det, Deviator är en lättfiskad variant för det lite grundare fisket.

Ålen

Sedan har de ännu lite nya wobblers på gång och det skall bli intressant och se om de funkar lika bra som de beten de redan har på marknaden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar